PIVOVARHistorieProhlídkaPivo FalkenštejnPivo KanárPivo online NEWPivo domůKde jsme k dostání
RESTAURACEPříběhPivo a menuRezervacePivo domů
PENZIONPříběhRezervaceTipy na výlety
FIREMNÍ AKCE
FANSHOP
AKCE
KONTAKT
Je to
silnější než vy

Kolem Vlčí hory581 m n. m.

Je to trasa pro znalce a možná to bude štrapáce.
Začneme tedy lehce, přímo před Falkenštejnem na Köglerově stezce.
Nebudu více prozrazovat a spíše jenom naznačíme, to abyste sami mohli objevovat a v údiv přicházet před lecčím. Do historie ponořte se hlouběji a genius loci zjeví se vám později.
Z krásnolipského náměstí vydejte se na Krásný Buk. Zdejší pletárna továrníka Jägera měla světoznámý zvuk. Ano, pánské bavlněné podvlíkačky, tušíte správně. Jégrovky, spatřily světlo světa ve zdejší továrně.
Čarokrásná zahrada je zase v obci Sněžná, a věřte, není jen tak běžná. Pan Fritsche nazývá cizokrajné rostliny latinsky, a když vypráví, zní to přímo magicky. Následujte ceduli „soukromé arboretum“, až uvidíte rozkvetlé rhododendron ovatum.
Dále po naučné stezce, k domku čp. 30 v obci Zahrady dorazíte lehce. Köglerova geologická mapa je místní unikát. Ve zdejším kraji o ní uslyšíte ještě tolikrát.
Před sebou pak uvidíte Vlčí horu, jděte pořád za nosem, až k rozhledně nahoru. Daleké odsud jsou výhledy, třeba až k Jizerkám skýtají se pohledy.
Na cestě zpět, pusťte se dolů do Dlouhého dolu. Je to tu malebné, všude podstávkové domky, roubené i hrázděné.

Popis trasy

Krásná Lípa, náměstí
Souřadnice
50.9395953, 14.4654569
Po Köglerově naučné stezce, směr Krásný Buk, podél jednotlivých zastavení s popisem daného místa. Za zříceninou hrádečku Krásný Buk, zastavení č. 37, odbočka vlevo na neznačenou cestu, směr „soukromé arboretum“. V obci Sněžná napojení opět na naučnou stezku. Přes zastavení č. 35, geologická mapa v obci Zahrady, až na vrchol Vlčí hory. Po naučné stezce sestup k čajovně Nobilis Tilia. Odtud po cyklotrase 3029 do Dlouhého dolu a dále po zeleně značené cestě směr Krásná Lípa. Nebo o pár metrů níže autobusová zastávka, linka 434.